Sporządzenie planu dla Twojego biznesu daje możliwość zidentyfikowania ważnych punktów do rozważenia dla każdej małej firmy, w tym finansów, celów i potencjalnych przeszkód.Uwzględnienie tych czynników na początku, może pomóc w zapobieganiu trudnościom, a nawet niepowodzeniom biznesowym w przyszłości.W tym miejscu omówimy kilka podstawowych elementów, które należy uwzględnić, i przedstawimy kilka wskazówek, które należy wziąć pod uwagę, tworząc własny biznesplan.
KLUCZOWE ELEMENTY
Wszystkie biznesplany powinny zawierać pewne istotne informacje, które wyznaczają drogę do sukcesu.
Misja i wizja
Twoja misja i deklaracja wizji komunikują cel Twojej prywatnej działalności.Wystarczy odpowiedzieć przynajmniej na niektóre z poniższych pytań:
-
Dlaczego wybrałeśterapię?
-
Jak Twoja prywatna praktyka pomoże innym?
-
Komu pomagasz?
-
W jakich problemach im pomagasz?
-
Jakiewartościosobiste, jeśli w ogóle, przyczyniają się do Twojej misji pomagania innym?
Poświęć trochę czasu, aby dokładnie zastanowić się, w jaki sposób chcesz pomóc innym i jakie korzyści możesz przynieść swoją praktyką, a następnie jasno to opisz.
Opis firmy
Opis prywatnej praktyki może stanowić ogólny przegląd Twojej firmy.Uwzględnij wszystkie istotne informacje, takie jak:
- Twoja działalność jako terapeuty.
- Podejścia terapeutyczne, którestosujesz w swojej praktyce.
- Obszary specjalizacji.
- Grupy wiekowe lub populacje, z którymi zwykle pracujesz.
- Specjalne umiejętności, które wzbogacą Twoją praktykę (Jesteś dwujęzyczny? Przeszkolony do pracy z dziećmi specjalnej troski? Masz psa terapeutycznego?)
- Z iloma klientami spotkasz się w ciągu tygodnia?
- Ilu posiadasz obecnie klientów, jeśli w ogóle?
- Ilu posiadasz obecnie członków personelu, jeśli w ogóle?
Badania
Poświęcenie czasu na zbadanie rynkuw Twojej okolicy może pomóc w podjęciu ważnych decyzji dotyczących Twojej niszy, lokalizacji biura i metod dotarcia do potencjalnych klientów.
Badanie to może dać Ciwyraźniejszy obraz potrzeb konkretnej lokalizacji.Jeśli Twój obszar docelowy ma już wielu terapeutów, którzy praktykują podobne podejścia lub leczą te same problemy, rozważ skierowanie Twoich usługna nieco inną grupę demograficzną lub rozszerzenie praktyki o dodatkową ofertę.
Na przykład zamiast mówić „Pracuję z dziećmi w każdym wieku”, rozważ „Przyjmuję klientów w każdym wieku, ale specjalizuję się w pracy z nastolatkami zADHD,trudnościami w nauce, problemami wszkolelub problemami behawioralnymi”.Zastanów się nad swoimi umiejętnościami i nad tymjakiej konkretnie pomocy możesz udzielić.
Wybierając lokalizację swojego gabinetu, musisz również upewnić się, że potencjalni klienci z danej grupy demograficznej mogą łatwo Cię znaleźć.Po znalezieniu idealnej lokalizacji należy rozważyć strategie marketingowe, kolejny kluczowy element badania rynku.Jak ogłosisz się światu, że jesteś gotowy na przyjęcie klientów?
Plan finansowy
Finansowa część biznesplanu powinna składać się z kilku elementów.
Najpierw będziesz obliczał swoje koszty operacyjne lub wydatki.Koszty te mogą obejmować:
- Opłaty za oprogramowanie lub technologię,
- Wynagrodzenia pracowników,
- Wynajem biura,
- Narzędzia biurowe,
- Produkty biurowe (herbata, papier toaletowy, woda butelkowana itp.).
Po ustaleniu miesięcznych (lub rocznych) kosztów operacyjnych, będziesz musiał obliczyć minimalną kwotę dochodu, jakiej potrzebujesz, aby utrzymać siebie i swoją praktykę.Po uzyskaniu tej liczby możesz użyć jej do ustalenia opłat za terapię.
Decyzja o przyjęciu ubezpieczenia jest również ważną decyzją, którą musisz podjąć, zanim zaczniesz spotykać się z klientami.Niektórzy praktycy wolą unikać współpracy z firmami ubezpieczeniowymi, dlatego ważne jest, aby podjąć niezbędne kroki i zdecydować, czy akceptacja ubezpieczenia zaspokoi potrzeby Twojej praktyki.
Marketing
Przekonasz się, że dotarcie do wielu nowych klientów jest prawie niemożliwe bez zainwestowania czasu i wysiłku, zarówno w rozwój swojej reputacji jako specjalisty od zdrowia psychicznego, jak i konfrontacji z potencjalnymi klientami.Uwzględnienie pomysłów na strategie marketingowe w biznesplanie może zapewnić brak rozproszeń.Rozważ te możliwości:
- Poświęć określoną liczbę godzin tygodniowo na strategie marketingowe.Wykorzystaj te godziny, aby nawiązać kontakty i spotkać się z potencjalnymi źródłami skierowań, zaplanować nowe kampanie marketingowe lub zareklamować się w swojej społeczności.
- Zbuduj stronę internetową lub skorzystaj z gotowych rozwiązań takich jak platforma Znany Terapeuta, które pomogą ci dotrzeć do potencjalnych klientów. Tworzenie stron w mediach społecznościowych dla Twojej prywatnej praktyki na platformach takich jak Facebook, Twitter czy Instagram może pomóc Ci dotrzeć do większej liczby osób, szczególnie młodego pokolenia. Ułatwi to potencjalnym klientom kontakt z Tobą, ponieważ będą mogli kontaktować się z Tobą bezpośrednio przez social media.
- Twórz wysokiej jakości treści, poruszając tematy związane z Twoją praktyką, w tym podejścia do terapii, podejścia do samoopieki i samopomocy lub strategii poprawy samopoczucia.Poprawi to pozycję Twojej witryny w Google i innych wyszukiwarkach.Witryny o wyższym rankingu pojawiają się wcześniej w wynikach wyszukiwania, dzięki czemu możesz znaleźć się wśród większej liczby osób szukających pomocy.
- Dołącz do katalogu terapeutów – takiego jak Znany Terapeuta. Dzięki temu szybko stworzysz profesjonalny profil z informacjami o sobie, w którym możesz opisać rodzaje terapii, które stosujesz oraz obszary pomocy, w których się specjalizujesz. Możesz również pisać i publikować oryginalne treści związane z terapią i problemami zdrowia psychicznego.Linki do opublikowanych przez Ciebie artykułów pojawią się również na Twoim profilu, zachęcając zainteresowanych klientów do zapoznania się z Twoją działalnością.
Cele
Ostatnim i być może najważniejszym elementem Twojego biznesplanu, sącele na przyszłość.Cele te powinny zawierać komponent czasowy,być dokładne i konkretne.
Twoim głównym założeniemjest prawdopodobnie pomoc ludziom.Ale zastanów się nad szczegółami-jak chcesz pomóc?Jeśli chcesz pomóc małym dzieciom przezwyciężyćtraumę, Twoim celem może byćkontynuowanie edukacjiw zakresiemetodterapii skoncentrowanejnatraumiewciągu pierwszych 6 miesięcy praktyki.Jeśli chcesz udzielać porad nastolatkom w ciąży, warto postawić sobie za cel, aby dowiedzieć się więcej o różnych wyzwaniach związanych ze szkołą, rodziną lub zdrowiem, z jakimi borykają się nastoletni rodzice.