Oferta ważna tylko do wtorku!
Wybierz najlepszy pakiet dwóch kursów dla siebie – jeden z nich otrzymasz za 1 zł!
Dostępne pakiety:
KURS DOKSZTAŁCAJĄCY
Terapia par we współczesnej praktyce psychologicznej
Data startu
Nabór otwartyCzas trwania
3 miesiącePoziom
Forma kształcenia
onlineCENA REGULARNA
1600 PLN netto

CERTYFIKOWANA AKADEMIA
Pułapki diagnostyczne w praktyce psychologicznej - trudności, dylematy i praktyczne rozwiązania
Data startu
Nabór otwartyCzas trwania
4 miesiącePoziom
Forma kształcenia
onlineCENA REGULARNA
1200 PLN netto
1 PLN
cena W PAKIECIE:
1601 PLN netto
Zamiast 2800 PLN netto
KURS DOKSZTAŁCAJĄCY
Terapia i edukacja seksualna w praktyce psychologicznej
Data startu
29.07.2020Czas trwania
3 miesiącePoziom
Forma kształcenia
onlineCENA REGULARNA
1200 PLN netto

KURS DOKSZTAŁCAJĄCY
Holistyczna terapia dzieci i młodzieży z zaburzeniami lękowymi
Data startu
Nabór otwartyCzas trwania
4 miesiącePoziom
Forma kształcenia
onlineCENA REGULARNA
1200 PLN netto
1 PLN
cena W PAKIECIE:
1201 PLN netto
Zamiast 2400 PLN netto
Terapia par we współczesnej praktyce psychologicznej
Warsztaty doskonalące dla psychologów, psychoterapeutów, seksuologów, który opracowaliśmy dla Państwa wraz ze specjalistami współtworzącymi czasopismo „Psychologia w praktyce” wychodzi naprzeciw Państwa oczekiwaniom i potrzebie stałego podnoszenia swoich kompetencji zawodowych w obszarze pracy terapeutycznej z parą.
Partner:

Jesteśmy obecnie świadkami zmian w zakresie funkcjonowania psychospołecznego, które szczególnie mocno widać w obszarze relacji partnerskich. Związki zmieniły się na przestrzeni lat nie tylko pod względem społecznym, ale również ekonomicznym i psychologicznym, co przełożyło się na istotę i charakter pracy terapeutycznej z parą.
W wyniku postępu technologicznego nastąpiło spłycenie i częściowe przeniesienie relacji partnerskich do rzeczywistości internetowej. Przesunięciu uległy granice społecznego rozumienia norm seksualnych. Zmianie uległ również poziom zaangażowania partnerów w relacje i ich oczekiwania. Wszystkie te i wiele innych aspektów wpływa na konieczność stałego podnoszenia kompetencji przez osoby zaangażowane w pomoc psychologiczną dla par, w celu aktualizowania wiedzy o nowe metody pracy, podejścia, techniki.
Warsztat doskonalący dla psychologów, psychoterapeutów, seksuologów, który opracowaliśmy dla Państwa wraz ze specjalistami współtworzącymi czasopismo „Psychologia w praktyce” wychodzi naprzeciw Państwa oczekiwaniom i potrzebie stałego podnoszenia swoich kompetencji zawodowych w obszarze pracy terapeutycznej z parą.
Podczas kursu odpowiemy na pytania:
- Przed jakimi wyzwaniami stoi współczesna psychoterapia par w obliczu postępujących zmian społecznego postrzegania związków spłycenia relacji partnerskich i częściowego przeniesienia ich do rzeczywistości internetowej?
- Jak prowadzić efektywną terapię pary, uwzględniając specyfikę pracy zależną od etapu procesu terapeutycznego, typu problemu z którym zmaga się para oraz fazy związku, celów wyznaczonych na pierwszej sesji oraz stopnia zaangażowania partnerów w terapię?
- Jak zmieniło się postrzeganie relacji partnerskich pod względem społecznym, ekonomicznym, psychologicznym i jak to się przekłada na istotę pracy terapeutycznej?
- Jakie są metody i techniki rozwiązywania konfliktów w związku? Jaką rolę w pracy z parą pełni komunikacja? Jak zmieniła się komunikacja pod wpływem nowych technologii?
- Jakie są najczęstsze gry pojawiające się w relacjach partnerskich oraz jak je identyfikować?
- Filmy szkoleniowe
- Materiały merytoryczne
- Dostęp w dowolnym miejscu i czasie
Zawartość kursu
Program kursu
Prowadzący



Najczęściej zadawane pytania
Czy udział w kursie daje jakieś uprawnienia zawodowe?
Nie, nie przyznajemy uprawnień zawodowych. Kurs ma charakter dokształcający. Pozwala poszerzyć i pogłębić wiedzę uczestnikom z danych obszarów tematycznych, korzystając z wiedzy najlepszych ekspertów.
Czy są jakieś terminy zjazdów stacjonarnych?
Nie, nie ma żadnego zjazdu stacjonarnego we wskazanym miejscu. Całość kursu opiera się na kształceniu online poprzez interaktywną platformę edukacyjną. Przystępując do kursu otrzymujesz wszystkie materiały, wykłady video, prezentacje w formie online.
Czy otrzymam certyfikat po zakończeniu kursu?
Tak, po zakończeniu kursu każdy uczestnik otrzyma certyfikat poświadczający udział i ukończenie kursu. Certyfikat jest dostępny w wersji cyfrowej do pobrania po ukończeniu kursu.
Co w przypadku jeżeli mam zaplanowany wyjazd urlopowy w trakcie trwania kursu?
Cała koncepcja kursu opiera się na kształceniu online. Taka forma szkolenia pozwala uczestnikom kształcić się w dogodnym dla nich czasie.

W kontekście zachowania pełni zdrowia psychicznego i wdrożenia w pełni kompleksowego planu terapeutycznego niezwykle ważne jest postawienie celnej diagnozy - zwłaszcza w różnicowaniu trudnych i nieoczywistych jednostek chorobowych, takich jak otępienie, depresja, zaburzenia osobowości.
Trafność i rzetelność diagnozy jest podstawą efektywności dalszych działań, dlatego od kilku lat środowisko psychologów i psychoterapeutów stara się wypracować kanon dobrych praktyk, który byłby skutecznym i użytecznym narzędziem w codziennej pracy.
Głównym celem kursu jest wyposażenie uczestników w narzędzia, dzięki którym będą mogli dokonywać skutecznej diagnostyki różnicowej trudnych przypadków klinicznych.
Kurs organizowany pod kierownictwem naukowym dr Magdaleny Leszko.
- Filmy szkoleniowe
- Materiały merytoryczne
- Eksperci prowadzący
Zawartość kursu
Program kursu
Prowadzący: dr Ewa Wojtynkiewicz
- Model osobowości i patologii osobowości w oparciu o teorię relacji z obiektem
- Diagnoza strukturalna poziomów organizacji osobowości, czyli jak diagnozować poziom organizacji osobowości neurotycznej, borderline i psychotycznej?
- Jak diagnoza strukturalna wpływa na technikę pracy z pacjentami oraz jakie znaczenie ma dopasowanie rodzaju psychoterapii do poziomu organizacji osobowości?
- Specyficzne zaburzenia osobowości oraz inne zaburzenia psychiczne z perspektywy poziomów organizacji osobowości, czyli o możliwościach i trudnościach w pracy z pacjentami z tą samą diagnozą nozologiczną, a z różnych poziomów organizacji osobowości
- Studia przypadków pacjentów z różnych poziomów organizacji osobowości
Prowadzący: dr Magdalena Leszko
- Kryteria diagnostyczne najczęstszych rodzajów otępień: otępienie o typie alzheimerowskim, otępienie z ciałkami Lewy’ego, otępienie naczyniowe, otępienie czołowo-skroniowe oraz łagodnych zaburzeń poznawczych (MCI)
- Depresyjne zaburzenia nastroju w okresie późnej dorosłości – obraz kliniczny. Jaka jest etiologia zaburzeń depresyjnych wieku podeszłego i za pomocą jakich metod różnicować je z otępieniem
- Diagnoza otępienia i depresji z perspektywy psychologa – jakie inne zaburzenia mogą przypominać otępienie i depresję
- Współwystępowanie chorób neurodegeneracyjnych i zaburzeń nastroju – jakie trudności stoją przed diagnostą i jak w najbardziej efektywny sposób przeprowadzić proces diagnostyczny
Prowadzący: dr Małgorzata Maria Kulik
- Czym tak naprawdę jest dysocjacja – omówienie w kontekście Teorii Strukturalnej Dysocjacji Osobowości
- Analiza kryteriów diagnostycznych zaburzeń dysocjacyjnych (DSM 5, ICD-10, ICD-11) – jak manifestują się objawy dysocjacyjne? O rozpoznawaniu objawów psychoformicznych i somatoformicznych
- Jak postawić poprawną diagnozę – różnicowanie zaburzeń dysocjacyjnych z wykorzystaniem wywiadu klinicznego oraz testów diagnostycznych
- Czy psycholog powinien korzystać z pomocy egzorcysty? Dylematy związane z diagnozowaniem transu i opętania
- Trauma – jak diagnozować zaburzenia z nią związane
- PTSD jako modelowe zaburzenie związane z traumą
- Jak żyć po doświadczeniu traumy związanej z wojną czy przymusową migracją, czyli o syndromie ocalałego
Prowadzący: dr Elżbieta Pieńkowska
- Kryteria diagnostyczne transseksualizmu i dysforii płciowej – trudności diagnostyczne w różnych stadiach rozwojowych
- Transpozycje płci i zaburzenia identyfikacji płciowej – w jaki sposób dokonać diagnozy różnicowej
- Społecznie uwarunkowany zespół dezaprobaty własnej płci w okresie dzieciństwa i adolescencji – uwarunkowania i ekspresja symptomów
- W jaki sposób pracować psychologicznie z osobami z zaburzoną identyfikacją płciową oraz ich rodzinami – profilaktyka zaburzeń wtórnych
Prowadzący
Najczęściej zadawane pytania
Czy udział w kursie daje uprawnienia zawodowe?
Nie, nie przyznajemy uprawnień zawodowych. Kurs ma charakter dokształcający. Pozwala poszerzyć i pogłębić wiedzę uczestnikom z danych obszarów tematycznych, korzystając z wiedzy najlepszych ekspertów.
Czy są jakieś terminy zjazdów stacjonarnych?
Nie, nie ma żadnego zjazdu stacjonarnego we wskazanym miejscu. Całość kursu opiera się na kształceniu online poprzez interaktywną platformę edukacyjną. Przystępując do kursu otrzymujesz wszystkie materiały, wykłady video, prezentacje w formie online.
Czy otrzymam certyfikat po zakończeniu kursu?
Tak, po zakończeniu kursu każdy uczestnik otrzyma certyfikat poświadczający udział i ukończenie kursu. Certyfikat jest udostępniany w wersji cyfrowej do samodzielnego wydrukowania.
Terapia i edukacja seksualna w praktyce psychologicznej
Kurs doskonalący dla psychologów, psychoterapeutów, seksuologów i pedagogów opracowany we współpracy ze specjalistami współtworzącymi czasopisma „Psychologia w praktyce” oraz „Charaktery” poświęcony terapii psychoseksualnej współczesnego człowieka w kontekście uwarunkowań życia XXI wieku.
Partner:


Aktualnie specjaliści podkreślają intensywność kulturowych i obyczajowych zmian społecznego postrzegania normy seksualnej. Konsekwencją jest wzrost dysfunkcji i zaburzeń w obszarach seksualnych zarówno u osób dorosłych, jak i u dzieci.
Psycholodzy i psychoterapeuci pilnie potrzebują konkretnej nowoczesnej wiedzy i wskazówek adekwatnych do pracy z klientem w dzisiejszych realiach.
Dlatego eksperci i praktycy stworzyli praktyczny kurs umożliwiający poszerzenie oraz pogłębienie wiedzy na temat terapii i edukacji seksualnej. Metody i techniki pochodzące z różnych nurtów psychoterapii zostaną zintegrowane w spójnym modelu pracy powiązanym ze studiami przypadków.
Podczas kursu odpowiemy na pytania:
- W jaki sposób zmienia się społeczne rozumienie norm seksualnych i jak wiedzę tę przełożyć na praktykę psychologiczną skoncentrowaną na wsparciu seksualności dziecka, osoby dorosłej i pary
- Za pomocą jakich metod, technik i narzędzi pracować z dzieckiem i nastolatkiem, osobą dorosłą oraz parą w obszarze terapii i edukacji seksualnej
- W jaki sposób integrować ze sobą różne metody i techniki terapeutyczne odpowiadające na potrzeby współczesnego świata, aby zmaksymalizować efekt terapii psychoseksualnej
- Jak nowe technologie, portale randkowe i moda na hiperseksualność wpływają na specyfikę powstawania zaburzeń i dysfunkcji w obrębie seksualności
- Jak nawiązać relację terapeutyczną w pracy z dzieckiem i nastolatkiem, osobą dorosłą czy parę – jak przełamywać bariery w komunikacji dotyczącej spraw intymnych
- Film instruktażowy
- Najlepsi eksperci
- Materiały merytoryczne
Zawartość kursu
Program kursu
- Cielesność dziecka i nastolatka – w jaki sposób kształtuje się u młodego człowieka postrzeganie swojej cielesności i seksualności, kiedy to zdrowa ciekawość, a kiedy zagrożenia dla jej rozwoju? Techniki terapeutyczne do pracy z dzieckiem i nastolatkiem
- Rozwój seksualny dziecka i nastolatka w kontekście normy i normalności – co powinno budzić niepokój, a co jest wpisane w rozwój dziecka na poszczególnych etapach? Omawiamy na konkretnych przykładach
- Seksualność a emocjonalność – w jakich sytuacjach nastoletnia fascynacja seksualnością może być: sposobem na radzenie sobie z lękiem, stresem, negatywnymi emocjami, formą wyrażania agresji? Praktyczne wskazówki do wykorzystania w realiach gabinetu
- Edukacja seksualna – jak rozmawiać z dziećmi i rodzicami o seksualności, jakiej wiedzy i umiejętności potrzebują na poszczególnych etapach rozwoju? Analiza i wytyczne do werbalnych i niewerbalnych sposobów przekazywania dzieciom wiedzy, kompetencji i postaw związanych z seksualnością
- W jaki sposób nawiązać kontakt z rodzicami i jak prowadzić terapię całej rodziny, by dać dziecku poczucie bezpieczeństwa w gabinecie psychologa
- Rozpoznawanie przyczyn problemów w sferze seksualnej – wskazówki do diagnozy z uwzględnieniem analizy przekonań klienta na temat ciała, kobiecości/męskości oraz seksualności
- Seksualność kobiety i mężczyzny wobec współczesnych uwarunkowań cywilizacyjnych – moda na hiperseksualność, media społecznościowe i portale randkowe jako czynniki wpływające na pojawienie się dysfunkcji w obszarze seksualności
- W jaki sposób uzależnienie od silnych bodźców wpływa na postrzeganie cielesności – jak pracować z klientami, którzy odczuwają silną potrzebę dostymulowania swojego ciała i traktują je w sposób instrumentalny
- Zasady rozpoznawania funkcji instrumentalnych zachowań seksualnych w praktyce, np. regulacja emocji, seks jako nagroda, tendencje autodestrukcyjne, kompleksy – studia przypadków
- Współczesna psychoterapia w obliczu postępujących zmian społecznego postrzegania seksualności w relacjach partnerskich – jak wpływają one na dynamikę relacji seksualnej w parze
- Jakie czynniki mają wpływ na seksualność pary oraz jaki jest jej przebieg w aspekcie rozwojowym – w przeniesieniu na pracę terapeutyczną z klientem
- Męskość i kobiecość wobec wzorców rodzinnych, kulturowych, obyczajowych – jak wpływają one na oczekiwania, potrzeby i postrzeganie ról partnerów w związku
- Diagnoza i terapia zaburzeń pożądania w terapii par – jakie pytania warto zadać w trakcie fazy diagnostycznej i jakie podejście przyjąć w procesie terapii skoncentrowanej na pożądaniu dotyczącym partnera i powiązanym z pozycją zajmowaną w związku
- Techniki poznawczo-behawioralne w pracy z parą z zaburzeniami seksualnymi – rozpoznawanie myśli automatycznych i skojarzonych z nimi zachowań, praca ze schematami, nauka koncentracji pary na doznaniach zmysłowych i praca z kierowanymi wyobrażeniami erotycznymi
- Techniki poznawczo-behawioralne w pracy z parą z zaburzeniami seksualnymi – rozpoznawanie myśli automatycznych i skojarzonych z nimi zachowań, praca ze schematami, nauka koncentracji pary na doznaniach zmysłowych i praca z kierowanymi wyobrażeniami erotycznymi
Prowadzący


Holistyczna terapia dzieci i młodzieży z zaburzeniami lękowymi
Zaburzenia lękowe dotyczą od 5 do 12% dzieci, co oznacza, że w każdej 30-osobowej klasie jest dwóch lub trzech uczniów, którzy potrzebują specjalistycznej pomocy. Nieleczone zaburzenia wzmacniają się, przyjmując wymiary patologiczne prowadzące do szeregu niepokojących objawów.
Partner:


Zaburzenia lękowe dotyczą od 5 do 12% dzieci, co oznacza, że w każdej 30-osobowej klasie jest dwóch lub trzech uczniów, którzy potrzebują specjalistycznej pomocy. Nieleczone zaburzenia wzmacniają się, przyjmując wymiary patologiczne prowadzące do szeregu niepokojących objawów.
Kurs przeznaczony dla: pedagogów szkolnych, psychologów, nauczycieli.
- Filmy szkoleniowe
- Materiały merytoryczne
- Nejlepsi eksperci
Zawartość kursu
Program kursu
- Lęk a strach – jak je rozróżnić u dziecka
- Diagnoza różnicowa zaburzeń lękowych – w jaki sposób rozpoznawać zaburzenia, gdy manifestują się one w podobny sposób
- Perspektywa różnych podejść terapeutycznych w postrzeganiu zaburzeń lękowych – jak z nich czerpać, by skutecznie pomóc dziecku
- Lęki rozwojowe charakterystyczne dla określonego etapu rozwoju – czego boją się dzieci i jak pomagać im pokonać lęk
- Zaburzenia lękowe – charakterystyka, przyczyny, współwystępowanie, przypadki: lęk przed separacją w dzieciństwie; zaburzenie lękowe o typie fobii w dzieciństwie; lęk społeczny w dzieciństwie; uogólnione zaburzenie lękowe w dzieciństwie; agorafobia; fobia społeczna; fobie specyficzne; napady paniki; zaburzenia obsesyjno-kompulsyjne; reakcja na ciężki stres i zaburzenia adaptacyjne; mutyzm wybiórczy jako zaburzenie lękowe
- W jaki sposób objawia się lęk u dzieci na poszczególnych etapach rozwoju
- Jak psycholog szkolny może pomóc dziecku z zaburzeniami lękowymi
- Współpraca psychologa szkolnego i nauczycieli
- Współpraca psychologa szkolnego i rodziców – na co zwracać uwagę, by uzyskiwać najlepsze efekty w pracy z dzieckiem
- Jak wspierać dziecko w zmaganiach z lękiem w szkole
- W jaki sposób wykorzystywać przepisy prawa oświatowego w kontekście pomocy dzieciom z zaburzeniami lękowymi
- Case study – omówienie studium przypadku dziecka z zaburzeniem lękowym
- Zasady prowadzenia terapii zaburzeń lękowych – najlepsze praktyki w pracy z dziećmi
- Jakie metody terapeutyczne warto wykorzystywać – o terapii indywidualnej, grupowej, pracy w środowisku
- Terapia indywidualna – jaka jest rola terapeuty, znaczenie relacji, jakie narzędzia wykorzystywać w prowadzeniu terapii i w jaki sposób stawiać granice w procesie terapeutycznym
- Jak dobierać grupy i cele w terapii grupowej
- Oddziaływania w środowisku - kontakt z nauczycielem/wychowawcą, psychologiem szkolnym, metoda małych kroków
- W jaki sposób prowadzić wywiad diagnostyczny i edukować rodziców w zakresie umiejętnego stawiania granic w procesie terapeutycznym
- Case study – przykłady z konkretnych procesów terapeutycznych
- Portret rodziny dziecka z zaburzeniem lękowym– na co zwracać uwagę w pracy z rodziną
- Jaką rolę odgrywają rodzice i członkowie dalszej rodziny w procesie terapeutycznym
- Obszary trudności w terapii rodzinnej dziecka z zaburzeniami lękowymi
- Jak pracować z rodziną w kontekście różnych nurtów terapeutycznych
- Wyzwania rodziców dziecka z zaburzeniem lękowym
- Budowanie współpracy pomiędzy rodzicami, specjalistami i placówką
- Terapia zaburzeń lękowych okresu dziecięcego i adolescencji – jak pracować z dzieckiem cierpiącym na lęk uogólniony, fobie, mającym problemy z adaptacją oraz jak techniki poznawcze wykorzystywane w pracy z dorosłymi zmodyfikować można do pracy z dziećmi i ich rodzicami?
- Czy istnieją dziecięce depresje - ocena objawów u dziecka/adolescenta z uwzględnieniem ryzyka samobójstwa oraz konceptualizacja dziecka i nastolatka z rozpoznaniem depresji (ocena symptomatologiczna, rola czynników predysponujących, podtrzymujących, rozwojowych, rodzinnych).
- „Nowe” problemy dzieci i młodzieży w gabinecie psychologa – uzależnienie od Internetu, gier komputerowych, telefonu komórkowego, cyberbullying… Jak Internet, gry i wirtualna rzeczywistość zmieniają mózg dorastającego dziecka i wpływają na jego osobowość oraz empatię?
- Praktyczna diagnoza i różnicowanie zaburzeń psychicznych dzieci i młodzieży (ADHD, FAS, reaktywne zaburzenia przywiązania, zespół stresu pourazowego, zaburzenia zachowania) – jak współpracować z rodzicami, jak zaplanować terapię i stworzyć dziecku środowisko, w którym będzie mogło funkcjonować z szansą na prawidłowy rozwój?
- Metody terapii dziecięcych – arteterapia, Sandplaytherapy, rysunkowe metody projekcyjne, bajkoterapia… Jak je praktycznie wykorzystywać i jakie są ich efekty?
Prowadzący




Najczęściej zadawane pytania
Czy udział w kursie daje jakieś uprawnienia zawodowe?
Nie, nie przyznajemy uprawnień zawodowych. Kurs ma charakter dokształcający. Pozwala poszerzyć i pogłębić wiedzę uczestnikom z danych obszarów tematycznych, korzystając z wiedzy najlepszych ekspertów.
Czy są jakieś terminy zjazdów stacjonarnych?
Nie, nie ma żadnego zjazdu stacjonarnego we wskazanym miejscu. Całość kursu opiera się na kształceniu online poprzez interaktywną platformę edukacyjną. Przystępując do kursu otrzymujesz wszystkie materiały, wykłady video, prezentacje w formie online.
Czy otrzymam certyfikat po zakończeniu kursu?
Tak, po zakończeniu kursu każdy uczestnik otrzyma certyfikat poświadczający udział i ukończenie kursu. Certyfikat jest dostępny w wersji cyfrowej do pobrania po ukończeniu kursu.
Co w przypadku jeżeli mam zaplanowany wyjazd urlopowy w trakcie trwania kursu?
Cała koncepcja kursu opiera się na kształceniu online. Taka forma szkolenia pozwala uczestnikom kształcić się w dogodnym dla nich czasie.