LIMITOWANA PROMOCJA
Wybierz dwa interesujące Cię kursy, a dostęp do obu otrzymasz w cenie jednego!
Dostępne pakiety:
Kurs dokształcający
Time Perspective Therapy (TPT)
Data startu
Zaraz zaczynamyCzas trwania
3 miesiącePoziom zaawansowania
Forma kształcenia
online
CERTYFIKOWANA AKADEMIA
Pułapki diagnostyczne w praktyce psychologicznej - trudności, dylematy i praktyczne rozwiązania
Data startu
Nabór otwartyCzas trwania
4 miesiącePoziom zaawansowania
Forma kształcenia
onlinecena: 1600 zł netto
SPECJALISTYCZNY KURS DOKSZTAŁCAJĄCY
Terapia online w pracy psychologicznej
Data startu
Nabór otwartyCzas trwania
3 miesiącePoziom zaawansowania
Forma kształcenia
online
SPECJALISTYCZNY KURS DOKSZTAŁCAJĄCY
Holistyczna terapia dzieci i młodzieży z zaburzeniami lękowymi
Data startu
Nabór otwartyCzas trwania
4 miesiącePoziom zaawansowania
Forma kształcenia
onlinecena: 1500 zł netto

Perspektywy Czasowe w sposób szczególny przybliżają, czym jest akceptacja, elastyczność czy otwartość – realnie wpływają na poprawę jakości życia, pomagają przełamywać nieśmiałość czy wspomagają terapię zaburzeń lękowych i więzi. Koncepcja Perspektyw Czasowych wykorzystywana jest przez Rosemary Sword w terapii weteranów wojennych w USA. Podnosi efektywność pracy z osobami dotkniętymi stresem pourazowym lub będących w traumie.
Kurs dokształcający dlapsychologów, osób pracujących w obszarze pomocy, pragnących wykorzystywać koncepcję perspektyw czasowych w pracy terapeutycznej.
- Filmy szkoleniowe
- Materiały merytoryczne
- Najlepsi eksperci
- NOWOŚĆ W KURSIE: Time PerspectiveTherapy w kontekście relacji intymnych par
- Czym jest podejście TIME PERSPECTIVE THERAPY, czemu służy praktykowanie i praca w oparciu o tę koncepcję – w kontekście PTSD, zaburzeń lękowych, depresji, regulacji stresu czy emocji, budowania relacji?
- Jak perspektywy czasowe determinują dobrostan życia i perspektywę psychologiczną, jak wpływają na relacje rodzinne rówieśnicze i partnerskie?
- Jakie są zagrożenia i pułapki terapeutyczne związane z koncepcją TPT?
- Dlaczego warto wykorzystywać koncepcję perspektyw czasowych w pracy terapeutycznej, ale również dla indywidualnej refleksji i poprawy dobrostanu życia?
- Jak rozpatrywać temat stresu i regulacji emocji w kontekście TPT – w ujęciu zarówno regulacji stresu, jak i akceptacji swojej emocjonalności - omówione na konkretnych przypadkach z pracy terapeutów TPT
- Jak przebiegają poszczególne etapy terapii opartej na TPT (ang. Time PerspectiveTherapy)?
Zawartość kursu
-
4 godziny filmów szkoleniowych
-
10 artykułów merytorycznych
-
Inwentarz Perspektywy Czasowej Philipa Zimbardo
-
Stała opieka merytoryczna podczas trwania kursu
-
Bibliografia i prezentacje
-
Zadania i testy zaliczeniowe
-
CERTYFIKAT zaświadczający udział w kursie

Sylabus kursu
Udostępniamy: materiały
dydaktyczne (w tym m.in. prezentacje, artykuły); multimedialne wykłady
online, zestawy ćwiczeń, zadania i testy zaliczeniowe.
Kierownik modułu: Rosemary K. M. Sword
Wykładowcy: Rosemary K. M. Sword, Philip Zimbardo
Wykład przewodni: THE TIME CURE –
Jak leczy czas? – TPT w kontekście regulacji stresu i emocji, stanów
lękowych i zaburzeń relacji – kiedy i jak pracować metodą równoważenia
perspektyw czasowych w obliczu wyzwań XXI wieku?
Wskazania do zastosowania metody
• TPT – terapia behawioralno-poznawcza ukierunkowana na
cel w przestrzeni równoważenia perspektyw czasowych wobec wyzwań i
zagrożeń cywilizacyjnych i społecznych XXI wieku
• Jak działa mózg w traumie? Czym są momenty kluczowe cyklu cierpienia emocjonalnego?
• Wzorce i mechanizmy radzenia sobie ze stresem przez osoby, które doświadczyły wydarzeń o wysokim natężeniu stresogennym.
• Pojęcia stosowane w TPT. Jak na potrzeby zainicjowania zmiany formułowane są znaczenia językowe?
• Rozwijanie zrównoważonej perspektywy czasu. Sześć perspektyw
postrzegania czasu oraz ich związek z osobowością, doświadczeniem
jednostki i reakcjami emocjonalnymi.
• Jak osiągnąć zrównoważoną perspektywę czasową?
Studia przypadków
• Ocena predyspozycji i gotowości klienta do
zmiany sposobu myślenia o „swojej historii” oraz do zmiany
nieadaptacyjnych zachowań. Przekonania, które wpływają na przebieg
procesu zmiany
• „Uwięziony w czasie” – szanse i zagrożenia wykorzystania określonych znaczeń językowych
• Dlaczego ludzie z urazem stresowym żyją w fatalistycznej teraźniejszości? - studium przypadku Keiko.
• Warianty przyszłości jako nowy wymiar celu i sensu życia dla
osób po traumie - opis osobistego doświadczenia z Time
PerspectiveTherapy Rosemary Sword w przypadku PTSD
• MindBalancingApp. Aetas w redukcji stresu – ho’oponopono – klient, który uwierzył w moc przebaczania – studium przypadku
Analiza skuteczności metody
•Co sprawia, że zespół stresu pourazowego (PTSD) tak trudno się leczy (omówienie wybranych aspektów)?
• Dlaczego metoda TPT stosowana jest w łagodzeniu skutków stresu
pourazowego. PTSD – wyzwania w pracy metodą równoważenia perspektyw
czasowych
• Kwestionariusz Postrzegania Czasu Zimbardo (Zimbardo Time
Perspective Inventory) – narzędzie do badania postrzeganych perspektyw
czasowych. Analiza mocnych stron narzędzia i sposobów jego wykorzystania
• Modyfikowanie sposobów myślenia o czasie – jak poznać własną
perspektywę czasową i jak zmieniać ją w korzystną dla osoby? Terapia
metaforą czasu. Pomiary skuteczności TPT
*Wszystkie wykłady ekspertów anglojęzycznych będą tłumaczone.
Wykładowcy

Philip Zimbardo
Amerykański psycholog pochodzenia włoskiego, od 1968 profesor Uniwersytetu Stanforda. Znany z przeprowadzenia eksperymentu więziennego, założyciel Kliniki Nieśmiałości, autor wielu książek, z których najbardziej znana to „Psychology and Life” (Psychologia i życie). Działał aktywnie na rzecz popularyzacji psychologii, występując w cyklu programów „DiscoveringPsychology”.Założyciel i patron działającego od 2014 jedynego w Polsce Centrum Zimbardo. W 2002 Zimbardo pełnił funkcję przewodniczącego Amerykańskiego Towarzystwa Psychologicznego. Najnowszym projektem realizowanym przez profesora Philipa Zimbardo jest bohaterstwo dnia codziennego. Jak sam stwierdziłw jednym z wywiadów, w pewnym momencie zauważył, że brakuje badań nad bohaterstwem. Opracował program nauczania, którego celem jest uczenie młodych ludzi, jak kształtować w sobie postawy niezgody na zło.

Rosemary Sword
Prowadzi terapię zmiany perspektywy czasowej (The Time PerspectiveTheory). Metodę tę opracowała wspólnie z mężem Richardem Sword oraz Philipem Zimbardo, a następnie opisała we wspólnej publikacji pt. „Siła czasu”. Książka ta pokazuje przełomowe podejście, które pozwala ludziom przeżywającym stres traumatyczny zmienić ich perspektywę czasową i przejść od traumatycznej przeszłości do jaśniejszej przyszłości. Terapia, którą proponują autorzy, przenosi punkt ciężkości z przeszłości na teraźniejszość, z aspektów negatywnych na pozytywne, torując drogę ku lepszej przyszłości. Pomaga przeżywającym stres traumatyczny wyjść poza dawne zranienia i stanąć na pewnym gruncie teraźniejszości, a także zrobić krok ku jaśniejszej przyszłości. Rosemary Sword wraz z profesorem Zimbardo prowadzą kolumnę na poczytnym blogu PsychologyToday.

Matthew Laker
Jest terapeutą perspektyw czasu, prowadzi prywatną praktykę, kończy doktorat na Uniwersytecie Karola w Pradze. W 2009 roku, po 7 latach sukcesów w dziedzinie pomocy w sporach sądowych w globalnej firmie z listy Fortune 100, MatthewLaker w połowie swojej kariery zmienił kurs, aby kontynuować swoje pierwotne zamierzenia w dziedzinie badań w psychologii. W 2013 r. ukończył studia z tytułem magistra psychologii klinicznej na Uniwersytecie Lasalle (Uniwersytet Nowy Jork) w Pradze. Matthew jest terapeutą perspektyw czasu, prowadzi prywatną praktykę, kończy doktorat na Uniwersytecie Karola w Pradze.
Jak przebiega nauka?
FAQ – PYTANIA I ODPOWIEDZI
Czy udział w kursie daje uprawnienia zawodowe?
Nie, nie przyznajemy uprawnień zawodowych. Kurs ma charakter dokształcający. Pozwala poszerzyć i pogłębić wiedzę uczestnikom z danych obszarów tematycznych, korzystając z wiedzy najlepszych ekspertów.
Czy wszystkie wykłady będą prowadzone w języku angielskim?
Tylko prelekcje wykładowców zagranicznych będą prowadzone w języku angielskim. Wszystkie wykłady ekspertów anglojęzycznych będą dla Państwa tłumaczone.
Czy otrzymam certyfikat po zakończeniu kursu?
Tak, po zakończeniu kursu każdy uczestnik otrzyma certyfikat poświadczający udział i ukończenie kursu. Dodatkowo po każdym module tematycznym otrzymasz certyfikaty potwierdzające pozyskanie wiedzy z danego obszaru tematycznego.
Czy do udziału w kursie potrzebny jest certyfikat psychoterapeuty?
Nie, do udziału w kursie nie jest wymagany certyfikat psychoterapeuty.
Czy materiały dydaktyczne/testy/sylabusy będą w języku angielskim?
Wszystkie materiały edukacyjne będą dla Państwa przygotowane w języku polskim.
Czy po ukończeniu kursu otrzymuję kwalifikacje zawodowe psychoterapeuty?
Nie, nie przyznajemy uprawnień zawodowych. Kurs ma charakter dokształcający. Pozwala poszerzyć i pogłębić wiedzę uczestnikom z danych obszarów tematycznych, korzystając z wiedzy najlepszych polskich i zagranicznych ekspertów.

W skrócie:
W kontekście zachowania pełni zdrowia psychicznego i wdrożenia w pełni kompleksowego planu terapeutycznego niezwykle ważne jest postawienie celnej diagnozy - zwłaszcza w różnicowaniu trudnych i nieoczywistych jednostek chorobowych, takich jak otępienie, depresja, zaburzenia osobowości.
Trafność i rzetelność diagnozy jest podstawą efektywności dalszych działań, dlatego od kilku lat środowisko psychologów i psychoterapeutów stara się wypracować kanon dobrych praktyk, który byłby skutecznym i użytecznym narzędziem w codziennej pracy.
Głównym celem kursu jest wyposażenie uczestników w narzędzia, dzięki którym będą mogli dokonywać skutecznej diagnostyki różnicowej trudnych przypadków klinicznych.
Kurs organizowany pod kierownictwem naukowym dr Magdaleny Leszko.
Filmy szkoleniowe
|
Materiały merytoryczne
|
Eksperci prowadzący
|
Zawartość kursu
-
4 filmy szkoleniowe
-
Praktyczne prezentacje
-
Gwarancja wysokiego poziomu merytorycznego
-
Bogaty pakiet materiałów merytorycznych
-
Stała opieka merytoryczna
-
Test zaliczeniowy
-
Certyfikat ukończenia

Sylabus kursu
MODUŁ
1 | Neurotyczność, borderline i psychotyczność w koncepcji poziomów
organizacji osobowości O. F. Kernberga – teoria i praktyka
Prowadzący: dr Ewa Wojtynkiewicz
- Model osobowości i patologii osobowości w oparciu o teorię relacji z obiektem
- Diagnoza strukturalna poziomów organizacji osobowości, czyli jak diagnozować poziom organizacji osobowości neurotycznej, borderline i psychotycznej?
- Jak diagnoza strukturalna wpływa na technikę pracy z pacjentami oraz jakie znaczenie ma dopasowanie rodzaju psychoterapii do poziomu organizacji osobowości?
- Specyficzne zaburzenia osobowości oraz inne zaburzenia psychiczne z perspektywy poziomów organizacji osobowości, czyli o możliwościach i trudnościach w pracy z pacjentami z tą samą diagnozą nozologiczną, a z różnych poziomów organizacji osobowości
- Studia przypadków pacjentów z różnych poziomów organizacji osobowości
MODUŁ 2 | Otępienie czy depresja: diagnoza różnicowa pseudodemencji i depresji w przebiegu otępienia
Prowadzący: dr Magdalena Leszko
- Kryteria diagnostyczne najczęstszych rodzajów otępień: otępienie o typie alzheimerowskim, otępienie z ciałkami Lewy’ego, otępienie naczyniowe, otępienie czołowo-skroniowe oraz łagodnych zaburzeń poznawczych (MCI)
- Depresyjne zaburzenia nastroju w okresie późnej dorosłości – obraz kliniczny. Jaka jest etiologia zaburzeń depresyjnych wieku podeszłego i za pomocą jakich metod różnicować je z otępieniem
- Diagnoza otępienia i depresji z perspektywy psychologa – jakie inne zaburzenia mogą przypominać otępienie i depresję
- Współwystępowanie chorób neurodegeneracyjnych i zaburzeń nastroju – jakie trudności stoją przed diagnostą i jak w najbardziej efektywny sposób przeprowadzić proces diagnostyczny
MODUŁ 3 | Zaburzenia dysocjacyjne i inne zaburzenia związane z traumą
Prowadzący: dr Małgorzata Maria Kulik
- Czym tak naprawdę jest dysocjacja – omówienie w kontekście Teorii Strukturalnej Dysocjacji Osobowości
- Analiza kryteriów diagnostycznych zaburzeń dysocjacyjnych (DSM 5, ICD-10, ICD-11) – jak manifestują się objawy dysocjacyjne? O rozpoznawaniu objawów psychoformicznych i somatoformicznych
- Jak postawić poprawną diagnozę – różnicowanie zaburzeń dysocjacyjnych z wykorzystaniem wywiadu klinicznego oraz testów diagnostycznych
- Czy psycholog powinien korzystać z pomocy egzorcysty? Dylematy związane z diagnozowaniem transu i opętania
- Trauma – jak diagnozować zaburzenia z nią związane
- PTSD jako modelowe zaburzenie związane z traumą
- Jak żyć po doświadczeniu traumy związanej z wojną czy przymusową migracją, czyli o syndromie ocalałego
MODUŁ 4 | Transseksualizm – kiedy podążać za pragnieniem pacjenta i czy zawsze?
Prowadzący: dr Elżbieta Pieńkowska
- Kryteria diagnostyczne transseksualizmu i dysforii płciowej – trudności diagnostyczne w różnych stadiach rozwojowych
- Transpozycje płci i zaburzenia identyfikacji płciowej – w jaki sposób dokonać diagnozy różnicowej
- Społecznie uwarunkowany zespół dezaprobaty własnej płci w okresie dzieciństwa i adolescencji – uwarunkowania i ekspresja symptomów
- W jaki sposób pracować psychologicznie z osobami z zaburzoną identyfikacją płciową oraz ich rodzinami – profilaktyka zaburzeń wtórnych
TEST SPRAWDZAJĄCY
Prowadzący:
dr n. społ. Ewa Wojtynkiewicz
Psycholog, psychoterapeuta, trener II stopnia (treningu interpersonalnego) Polskiego Towarzystwa Psychologicznego. Od 2007 roku pracuje w Instytucie Psychologii Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy, obecnie jako adiunkt w Zakładzie Psychologii Klinicznej oraz jako psycholog praktyk, obecnie w Klinice Psychiatrii Szpitala Uniwersyteckiego im. dr. A. Jurasza w Bydgoszczy z pacjentami z zaburzeniami osobowości, lękowymi i nastroju. Ukończyła 4-letnie całościowe szkolenie psychoterapeutyczne w Krakowskim Centrum Psychodynamicznym. Zainteresowania naukowe: uzależnienia od substancji psychoaktywnych, zaburzenia osobowości, psychoterapia psychodynamiczna.
dr Małgorzata Maria Kulik
Doktor nauk społecznych w dziedzinie psychologii, terapeuta, socjolog, trener. Absolwentka Międzywydziałowych Indywidualnych Studiów Humanistycznych w KUL. Pracownik Instytutu Psychologii Uniwersytetu Szczecińskiego. Specjalizuje się w pracy osobami defaworyzowanymi oraz doświadczającymi straty.
dr Elżbieta Pieńkowska
Absolwentka psychologii i filologii angielskiej na Uniwersytecie im. Adama Mickiewicza w Poznaniu; zatrudniona na stanowisku adiunkta w Instytucie Psychologii Uniwersytetu Szczecińskiego oraz psychologa szkolnego w IV LO w Szczecinie; głównym obszarem aspiracji naukowych i pracy praktycznej są uwarunkowania zdrowia seksualnego i nieprawidłowego funkcjonowania dzieci i młodzieży w obszarze seksualności oraz style emocjonalnego funkcjonowania młodego człowieka w sytuacjach trudnych.
dr n. hum. Magdalena Leszko - Kierownik naukowy kursu
Psycholog, psychoterapeuta, doktor nauk humanistycznych ze specjalnością w gerontologii. Absolwentka Wydziału Pedagogiki i Psychologii Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego oraz Wyższej Szkoły Psychologii Społecznej. Stypendystka Komisji Fulbrighta. Swoją wiedzę i doświadczenie zdobyła w Stanach Zjednoczonych. Były pracownik naukowy Northwestern University na wydziale nauk medyczno-społecznych, obecnie na co dzień pracuje jako nauczyciel akademicki na Uniwersytecie Szczecińskim i Uniwersytecie Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy. Specjalizuje się we wczesnym wykrywaniu choroby Alzheimera.
Jak przebiega nauka podczas kursu?
Najczęściej zadawane pytania
Czy udział w kursie daje uprawnienia zawodowe?
Nie, nie przyznajemy uprawnień zawodowych. Kurs ma charakter dokształcający. Pozwala poszerzyć i pogłębić wiedzę uczestnikom z danych obszarów tematycznych, korzystając z wiedzy najlepszych ekspertów.
Czy są jakieś terminy zjazdów stacjonarnych?
Nie, nie ma żadnego zjazdu stacjonarnego we wskazanym miejscu. Całość kursu opiera się na kształceniu online poprzez interaktywną platformę edukacyjną. Przystępując do kursu otrzymujesz wszystkie materiały, wykłady video, prezentacje w formie online.
Czy otrzymam certyfikat po zakończeniu kursu?
Tak, po zakończeniu kursu każdy uczestnik otrzyma certyfikat poświadczający udział i ukończenie kursu. Certyfikat jest udostępniany w wersji cyfrowej do samodzielnego wydrukowania.

Współczesny, zabiegany człowiek potrzebuje, aby pomoc psychologiczna stanowiła formę relacji, której podstawą jest KOMFORT i POCZUCIE BEZPIECZEŃSTWA. Na całym świecie popularną, wygodną i sprawdzoną formą pracy z klientem jest terapia i wsparcie psychologiczne prowadzone online.
Terapia ONLINE gwarantuje:
- dostęp do profesjonalnej pomocy osobom, którym różnego rodzaju
ograniczenia nie pozwalają skorzystać z terapii w tradycyjnym gabinecie
- bezpieczny kontakt z wymagającym i trudnym klientem, przy zachowaniu najwyższych standardów etycznych
- wyjście naprzeciw potrzebom klienta, któremu dajemy możliwość
przejścia procesu terapeutycznego w jego bezpiecznej, oswojonej, własnej
przestrzeni
- możliwość pracy z klientem, który zgłasza problemy, o których trudno jest mu mówić w bezpośredniej relacji fizycznej
- pełen szacunku, elastyczny i wyrozumiały stosunek do możliwości i ograniczeń czaso-przestrzennych klienta
- odpowiedź na zmiany cywilizacyjne i technologiczne z powodzeniem praktykowana globalnie
- Filmy instruktażowe
- Materiały dydaktyczne
- Najlepsi eksperci
- Jak prowadzić terapię i procesy wspierające online?
- Jakie są wyzwania, a jakie ułatwienia środowiska technologicznego?
- Jak dostosować dynamikę kontaktów w Internecie do możliwości terapii online z jednej strony, a indywidualnych potrzeb klienta z drugiej?
- Różnice i podobieństwa pracy w gabinecie online w porównaniu do gabinetu stacjonarnego – na co trzeba zwrócić uwagę, formułując kontrakt terapeutyczny?
- Jakie są sytuację alarmowe i potencjalne grupy klientów wysokiego ryzyka - kiedy terapeuta powinien odmówić współpracy przez Internet?
- Jakie są modele pracy krótkoterminowej online i kiedy są preferowaną formą interwencji?
- Jakie są modele pracy średnio i długoterminowejonline, np. w konwencjiterapiipsychodynamicznej, Gestalt, Analizy Transakcyjnej, itp?
- Jak dbać o wysokie standardy terapii, np. z zakresie ochrony danych osobowych, kontraktu terapeutycznego, obowiązki terapeuty przed organami ścigania?
- Jak budować i zamykać relację terapeutyczną i zakończyć terapię online?
- Jakie są pułapki pracy terapeutycznej online i jak się ich ustrzec?
- Etyka pracy terapeuty i uregulowania prawne w formule online?
- Jakie są niekonwencjonalne zastosowania narzędzi terapeutycznych przez Internet?
Zawartość kursu
- 3 godziny filmów szkoleniowych
- 6 artykułów merytorycznych
- Studia przypadków
- Prezentacje
- Zadania i testy zaliczeniowe
- Bibliografia
- Stała opieka merytoryczna podczas trwania kursu
- Certyfikat zaświadczający udział w kursie

Sylabus kursu
CZYM JEST PORADNICTWO I TERAPIA ONLINE - ETYKA PRACY, NARZĘDZIA I METODY, UŁATWIENIA I OGRANICZENIA ŚRODOWISKA TECHNOLOGICZNEGO
1. Psychologia Internetu i dynamika kontaktów społecznych online.
2. Charakterystyka pracy psychologicznej online.
3. Zjawiska terapeutyczne w kontekście pracy online.
4. Granice interwencji terapeutycznych online.
5. Etyka i uregulowania prawne terapii przez Internet.
• Film szkoleniowy nr 1 nt. Wprowadzenie do poradnictwa i terapii online.
• Podstawy teoretyczne i zjawiska w psychoterapii internetowej w
oparciu o literaturę przedmiotu wsparte przykładami z praktyki
klinicznej.
WYBRANE MODELE PROCESU TERAPEUTYCZNEGO ONLINE Z UWZGLĘDNIENIEM KOMUNIKACJI TEKSTOWEJ W CZASIE RZECZYWISTYM, WYMIANY E-MAILOWEJ ORAZ PRACY Z WYKORZYSTANIEM MEDIUM AUDIO-VIDEO.
1. Modele pracy krótkoterminowej, które są omawiane wraz przykładami:
• wstępny kontakt online w celach rozpoznania problemu i
postawienia diagnozy, a następnie przejście do pracy z klientem w
gabinecie stacjonarnym,
• wywiad diagnostyczny i diagnoza różnicowa,
• kontakt psychoedukacyjny z wykorzystaniem korespondencji emailowej lub za pomocą kilku sesji online,
• proces motywacyjny, np. model e-poradnictwa w oparciu o wymianę 4 emaili,
• poradnictwo decyzyjne w modelu poznawczo-behawioralnym,
• terapia krótkoterminowa w modelu poznawczo-behawioralnym.
2. Modele pracy średnio i długoterminowej:
• terapia w ujęciu psychodynamicznym,
• przykłady pracy w modelu Gestalt, Analizy Transakcyjnej, itp.,
• terapia seksuologiczna online,
• terapia par online,
• zamykanie relacji terapeutycznej i kończenie terapii online.
3. Niekonwencjonalne zastosowania narzędzi terapeutycznych przez Internet:
• zadania domowe,
• rysunki projekcyjne,
• wykorzystanie przestrzeni fizycznej klienta,
• sesje w miejscach i sytuacjach nietypowych,
• inne osoby i zwierzęta w przestrzeni terapeutycznej,
• gry terapeutyczne,
• modelowanie społeczne w czasie rzeczywistym,
• wykorzystanie telefonu komórkowego w gabinecie internetowym, aplikacji komórkowych itp.
4. Dbałość o wysokie standardy terapii online, w tym
zabezpieczenie dokumentacji i komunikacji klientem, specyfika kontraktu
terapeutycznego online, honorarium terapeutyczne, referowanie klientów,
uregulowania prawne i obowiązki terapeuty przed organami ścigania, sądu
itp.
5. Przyszłość terapii przez Internet, w tym symulacje i rzeczywistość wirtualna, itp.
• Film szkoleniowy nr 2 nt. Modele i narzędzia pracy terapeutycznej
online. Praktyczne przykłady interwencji psychologicznych w pracy
krótkoterminowej, oraz średnio i długoterminowej.
ZJAWISKA UNIKALNE DLA PRACY TERAPEUTYCZNEJ ONLINE - STUDIA PRZYPADKÓW
1. Studium przypadku. Praca z klientem w ujęciu poznawczo-behawioralnym.
2. Studium przypadku. Praca z wykorzystaniem technik Gestalt i pracy z ciałem.
3. Studium przypadku . Praca z parą z problemem seksualnym.
4. Studium przypadku. Praca z przeniesieniem i przeciwprzeniesieniem.
5. Studium przypadku. Klient łamiący ustalenia kontraktu terapeutycznego.
6. Studium przypadku. Praca z silnymi emocjami oraz acting out.
7. Test zaliczeniowy – 10 pytań na zasadzie testu wyboru
Prowadzący

DR DARIUSZ P. SKOWROŃSKI
Psycholog i seksuolog kliniczny Wykładowca na Temple University Japan Campus w Tokio, jako Assistant Professor w PsychologicalStudies Program. Oprócz pracy akademickiej prowadzi stacjonarny oraz internetowy gabinet psychologiczny i seksuologiczny Bright Life Counselling (Brigh-Life- Counselling.com). Pracował naukowo i terapeutycznie w Australii, Singapurze i Japonii, współpracując między innymi z Society of Sex Educators, Researchers and Therapists New SouthWales w Sydney. Jego kwalifikacje są uznane przez AustralianPsychologicalSociety a obecnie jest członkiem The NationalCouncil of Psychotherapists w Wielkiej Brytanii oraz Japan Association of Family Therapy w Japonii.
Jak przebiega nauka podczas kursu?
Najczęściej zadawane pytania
Czy po ukończeniu kursu otrzymuję kwalifikacje zawodowe psychoterapeuty?
Nie, nie przyznajemy uprawnień zawodowych. Kurs ma charakter dokształcający. Pozwala poszerzyć i pogłębić wiedzę uczestnikom z danych obszarów tematycznych, korzystając z wiedzy najlepszych ekspertów.
Czy są jakieś terminy zjazdów stacjonarnych?
Nie, nie ma żadnego zjazdu stacjonarnego we wskazanym miejscu. Całość kursu opiera się na kształceniu online poprzez interaktywną platformę edukacyjną. Przystępując do kursu otrzymujesz wszystkie materiały, wykłady video, prezentacje w formie online.
Czy otrzymam certyfikat po zakończeniu kursu?
Tak, po zakończeniu kursu każdy uczestnik otrzyma certyfikat Europejskiego Instytutu Psychologii i Psychoterapii poświadczający udział i ukończenie kursu.
Co w przypadku jeżeli nie będę mógł/(-ła) uczestniczyć w superwizji w wyznaczonym terminie?
Zapis każdej superwizji będzie w całości udostępniony dla Państwa w formie video.
Czy do udziału w kursie potrzebny jest certyfikat psychoterapeuty?
Nie, do udziału w kursie nie jest wymagany certyfikat psychoterapeuty.
W jaki sposób mogę zapisać się na kurs?
Zapisy na kurs odbywają się poprzez wypełnienie formularza zgłoszeniowego znajdującego się na stronie lub kontaktując się telefonicznie lub mailowo: maria.osesek@forum-media.pl

W SKRÓCIE:
Zaburzenia lękowe dotyczą od 5 do 12% dzieci, co oznacza, że w każdej 30-osobowej klasie jest dwóch lub trzech uczniów, którzy potrzebują specjalistycznej pomocy. Nieleczone zaburzenia wzmacniają się, przyjmując wymiary patologiczne prowadzące do szeregu niepokojących objawów.
Kurs przeznaczony dla: pedagogów szkolnych, psychologów, nauczycieli.
Filmy instruktażowe
|
Materiały merytoryczne
|
Najlepsi eksperci
|
- Wyposażysz się w niezbędną wiedzę na temat zwiększania skuteczności oddziaływań pedagogicznych i terapeutycznych w pracy z dziećmi z zaburzeniami lękowymi
- Dowiesz się, jak umiejętnie oddzielić lęk od strachu i tym samym rozpoznać objawy wskazujące na zaburzenie niezależnie od etapu rozwoju dziecka
- Będziesz wiedział na co zwracać uwagę w trakcie prowadzenia wywiadu z opiekunem dziecka, by nie przeoczyć żadnego alarmującego zachowania wskazującego na wystąpienie zaburzenia i tym samym osiągnąć lepsze rezultaty dzięki zaangażowaniu rodziców
- Zostaniesz wyposażony w narzędzia wykorzystywane w diagnozie oraz najskuteczniejsze techniki terapeutyczne omówione w postaci konkretnych studiów przypadku
- Wprowadzisz rekomendowane przez autorytety sposoby programowania terapii dzieci uwzględniające potrzeby oraz możliwości dziecka – w zależności od wieku i kondycji psychicznej
Zawartość kursu
-
14 godzin filmów szkoleniowo-instruktażowych
-
Kompendium wiedzy w formie pytań i odpowiedzi
-
Narzędzia do diagnozy
-
Kilkanaście artykułów merytorycznych
-
Studia przypadków
-
Stała opieka merytoryczna
-
Test końcowy
-
Certyfikat zaświadczający o udziale w kursie

Sylabus kursu
Zaburzenia lękowe u dzieci
- Lęk a strach – jak je rozróżnić u dziecka
- Diagnoza różnicowa zaburzeń lękowych – w jaki sposób rozpoznawać zaburzenia, gdy manifestują się one w podobny sposób
- Perspektywa różnych podejść terapeutycznych w postrzeganiu zaburzeń lękowych – jak z nich czerpać, by skutecznie pomóc dziecku
- Lęki rozwojowe charakterystyczne dla określonego etapu rozwoju – czego boją się dzieci i jak pomagać im pokonać lęk
- Zaburzenia lękowe – charakterystyka, przyczyny, współwystępowanie, przypadki: lęk przed separacją w dzieciństwie; zaburzenie lękowe o typie fobii w dzieciństwie; lęk społeczny w dzieciństwie; uogólnione zaburzenie lękowe w dzieciństwie; agorafobia; fobia społeczna; fobie specyficzne; napady paniki; zaburzenia obsesyjno-kompulsyjne; reakcja na ciężki stres i zaburzenia adaptacyjne; mutyzm wybiórczy jako zaburzenie lękowe
Dziecko z zaburzeniami lękowymi w przedszkolu/szkole
- W jaki sposób objawia się lęk u dzieci na poszczególnych etapach rozwoju
- Jak psycholog szkolny może pomóc dziecku z zaburzeniami lękowymi
- Współpraca psychologa szkolnego i nauczycieli –
- Współpraca psychologa szkolnego i rodziców – na co zwracać uwagę, by uzyskiwać najlepsze efekty w pracy z dzieckiem
- Jak wspierać dziecko w zmaganiach z lękiem w szkole
- W jaki sposób wykorzystywać przepisy prawa oświatowego w kontekście pomocy dzieciom z zaburzeniami lękowymi
- Case study – omówienie studium przypadku dziecka z zaburzeniem lękowym
Terapia dzieci z zaburzeniami lękowymi
- Zasady prowadzenia terapii zaburzeń lękowych – najlepsze praktyki w pracy z dziećmi
- Jakie metody terapeutyczne warto wykorzystywać – o terapii indywidualnej, grupowej, pracy w środowisku
- Terapia indywidualna – jaka jest rola terapeuty, znaczenie relacji, jakie narzędzia wykorzystywać w prowadzeniu terapii i w jaki sposób stawiać granice w procesie terapeutycznym
- Jak dobierać grupy i cele w terapii grupowej
- Oddziaływania w środowisku - kontakt z nauczycielem/wychowawcą, psychologiem szkolnym, metoda małych kroków
- W jaki sposób prowadzić wywiad diagnostyczny i edukować rodziców w zakresie umiejętnego stawiania granic w procesie terapeutycznym
- Case study – przykłady z konkretnych procesów terapeutycznych
Praca z rodziną dziecka z zaburzeniami lękowymi
- Portret rodziny dziecka z zaburzeniem lękowym– na co zwracać uwagę w pracy z rodziną
- Jaką rolę odgrywają rodzice i członkowie dalszej rodziny w procesie terapeutycznym
- Obszary trudności w terapii rodzinnej dziecka z zaburzeniami lękowymi
- Jak pracować z rodziną w kontekście różnych nurtów terapeutycznych
- Wyzwania rodziców dziecka z zaburzeniem lękowym
- Budowanie współpracy pomiędzy rodzicami, specjalistami i placówką
Terapia dzieci - zaburzenia lękowe, dziecięce depresje, nowoczesne uzależnienia
- Terapia zaburzeń lękowych okresu dziecięcego i adolescencji – jak pracować z dzieckiem cierpiącym na lęk uogólniony, fobie, mającym problemy z adaptacją oraz jak techniki poznawcze wykorzystywane w pracy z dorosłymi zmodyfikować można do pracy z dziećmi i ich rodzicami?
- Czy istnieją dziecięce depresje - ocena objawów u dziecka/adolescenta z uwzględnieniem ryzyka samobójstwa oraz konceptualizacja dziecka i nastolatka z rozpoznaniem depresji (ocena symptomatologiczna, rola czynników predysponujących, podtrzymujących, rozwojowych, rodzinnych).
- „Nowe” problemy dzieci i młodzieży w gabinecie psychologa – uzależnienie od Internetu, gier komputerowych, telefonu komórkowego, cyberbullying… Jak Internet, gry i wirtualna rzeczywistość zmieniają mózg dorastającego dziecka i wpływają na jego osobowość oraz empatię?
- Praktyczna diagnoza i różnicowanie zaburzeń psychicznych dzieci i młodzieży (ADHD, FAS, reaktywne zaburzenia przywiązania, zespół stresu pourazowego, zaburzenia zachowania) – jak współpracować z rodzicami, jak zaplanować terapię i stworzyć dziecku środowisko, w którym będzie mogło funkcjonować z szansą na prawidłowy rozwój?
- Metody terapii dziecięcych – arteterapia, Sandplaytherapy, rysunkowe metody projekcyjne, bajkoterapia… Jak je praktycznie wykorzystywać i jakie są ich efekty?
Prowadzący

Katarzyna Grąbczewska - Różycka

Sławomira Paczuska

Magdalena Waszczyńska-Warda

Barbara Ołdakowska-Żyłka
Jak przebiega nauka podczas kursu?
Najczęściej zadawane pytania
Czy udział w kursie daje uprawnienia zawodowe?
Nie, nie przyznajemy uprawnień zawodowych. Kurs ma charakter dokształcający. Pozwala poszerzyć i pogłębić wiedzę uczestnikom z danych obszarów tematycznych, korzystając z wiedzy najlepszych ekspertów.
Czy są jakieś terminy zjazdów stacjonarnych?
Nie, nie ma żadnego zjazdu stacjonarnego we wskazanym miejscu. Całość kursu opiera się na kształceniu online poprzez interaktywną platformę edukacyjną. Przystępując do kursu otrzymujesz wszystkie materiały, wykłady video, prezentacje w formie online.
Czy otrzymam certyfikat po zakończeniu kursu?
Tak, po zakończeniu kursu każdy uczestnik otrzyma certyfikat poświadczający udział i ukończenie kursu. Certyfikat jest dostępny w wersji cyfrowej do pobrania po ukończeniu kursu.
Co w przypadku jeżeli mam zaplanowany wyjazd urlopowy w trakcie trwania kursu?
Cała koncepcja kursu opiera się na kształceniu online. Taka forma szkolenia pozwala uczestnikom kształcić się w dogodnym dla nich czasie.
Modal Header
Some text in the modal.